مصاحبه آرشیو خبر ها
در گفتگویی تلویزیونی عنوان شد: «پیشنهاد جالب سباستین جووینکو به آلوارو موراتا»

در گفتگویی تلویزیونی عنوان شد: «پیشنهاد جالب سباستین جووینکو به آلوارو موراتا»

سباستین جووینکو ستاره سابق یوونتوس که در هفته‌‌های اخیر عدم دعوتش به همراه آندره‌آ پیرلو برای همراهی با تیم ملی ایتالیا در یورو 2016 یکی از موضوعات داغ فوتبال ایتالیا شده است، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «اسپورت ایتالیا 1» درباره بسیاری از مسائل روز فوتبال ایتالیا و وضعیت فعلی‌اش صحبت کرده و نیم‌نگاهی نیز به یوونتوس داشته و در مورد یووه‌ی فصل بعد و آلوارو موراتا صحبت‌هایی کرده است.

 

از خودت نپرسیده‌ای که چرا نباید یکی از مسافران پرواز فرودگاه مالپِنسای میلان به سمت فرانسه باشی؟

 

راستش چرا در موردش با خودم کلنجار رفته‌ام. فکر می‌کنم احتمالاً ناشی از نوع انتخابی بوده که برای ادامه دوران فوتبالم انتخاب کرده‌ام، هرچند معتقدم در آنجا هم ثابت کردم می‌توانم به راحتی با شرایط وفق پیدا کنم. نمی‌توان کتمان کرد که انتخاب من می‌تواند نقطه نظرهایی مثبت یا منفی برانگیزند. هرچند به نظر می‌رسد همین انتخاب باعث عدم حضورم در جام ملت‌های اروپا شده، ولی قطعاً به روزهای خوبم در تیم ملی باز خواهم گشت.

 

همیشه گفته می‌شد آنتونیو کونته مقتدرترین ترکیب را برای لیست نهایی‌ در نظر خواهد گرفت؛ اسامی اعلام شد و بازیکنان دعوت شده هم‌اکنون آماده شروع جام هستند اما تو همچنان در تورنتو باقی‌مانده‌ای... ! چرا؟

 

فکر می‌کنم او هم دلایل خاص خودش را دارد. بعضی‌ها با تصمیم او موافق هستند و البته برخی نیز مخالف. اما با اینکه همیشه سعی می‌کنم در بهترین شرایط باشم شاید این‌بار از دید کونته آن مقدار توانایی مورد نیاز را برای همراهی با تیم نداشتم. اینها نظرات و انتخاب‌هایی هستند که در نهایت به سرمربی تیم مربوط است.

 

فرصت شنیدن دلایل و صحبت‌های کونته در مورد انتخابش را پیدا کردی؟

 

نه. هنوز چیزی در این مورد نشنیده‌ام.

 

با پیرلو هم دراین‌باره حرف زده‌ای؟

 

دو روز پیش بود که با هم ملاقات کردیم و درباره اتفاقات اخیر با هم صحبت کردیم.

 

آیا اتفافات پیش آمده باعث نخواهد شد که به اروپا بازگردی؟

 

فعلاً که از بودن در اف. ‌سی تورنتو خوشحالم. اینجا همه چیز خوب است و من از بودن در کانادا لذت می‌برم و از لحاظ جسمی و روحی شرایط مساعدی دارم که فکر می‌کنم مهم‌تر از هر چیز دیگر است اما هرگز نمی‌توان گفت هرگز!

 

خودت بعد از دو سال حضور در MLS رقابت‌های فوتبال در این لیگ را چطور ارزیابی می‌کنی؟

 

بسیاری از بازیکنان اروپایی در مورد لیگی که در آن بازی می‌کنم نظراتی متفاوت‌تر از من دارند و آنرا لیگی در حد سرگرمی و شوخی می‌نامند که فاقد تاکتیک و کیفیت لیگ‌های اروپایی است، اما به عقیده من اتفاقاً رقابت‌های MLS بسیار شبیه به فوتبال انگلستان است. بازی در اف‌. سی تورنتو باعث شده ویژگی‌های بازی‌ام ارتقاء پیدا کنند؛ اتفاقی که حتی می‌تواند با ادامه حضورم روز به روز نیز به آن افزوده شود.

 

و اما برسیم به یوونتوس. به نظر می‌رسد دنی آلوز هم به جمع بیانکونری خواهد پیوست. آیا چشم‌انداز و دورنمایی مهیج و پر فروغ برای یووه در فصل آینده پیش‌بینی می‌کنی؟

 

اینطور فکر می‌کنم؛ نه تنها برای سال آینده بلکه برای چند سال آتی. یووه‌ای قدرتمند ساخته شده که روز به روز نیز بر قدرتش افزوده می‌شود. من که تردیدی در موفقیت یوونتوس ندارم.

 

حقیقت دارد که به موراتا پیشنهاد کرده‌ای در یووه بماند؟

 

من نمی‌دانم چه چیزی در فکر اوست اما مطمئنم انتخاب‌ها و شانس‌های زیادی پیش رویش است. من تنها او را به انتخاب بهترین گزینه (مترجم: یوونتوس) دعوت کردم.

 

سباستین جووینکو (مهاجم / هافبک تهاجمی) سابق یووه که بازیکن تیم فوتبال اف. ‌سی تورنتو است در مدت حضور دو ساله‌اش در این باشگاه 47 بار با پیراهن قرمز این تیم به میدان رفته و 31 بار نیز برای این تیم گلزنی کرده است. مورچه اتمی سابقه 23 بازی برای تیم ملی ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: